Serangan Email Scam bertubi - tubi daripada Nigerian Scam ke atas pengeRindu.com | The Best Weblog at Sarawak | www.pengeRindu.com Backup

Serangan Email Scam bertubi - tubi daripada Nigerian Scam ke atas pengeRindu.com

Anda mempunyai Kisah yang ingin dikongsikan? Kirimkan kepada admin@pengerindu.com

Mereka ibarat individu yang tidak pernah berputus asa , mereka akan menyasarkan mangsa yang lemah dan tamakkan duit dan apabila pancing mengait maka si mangsa akan terkena dengan pujukan memasukkan sejumlah wang bagi deposit untuk mengeluarkan duit yang bernilai jutaan ringgit mahupun dolar.

Dianggarkan 5 email scam diterima pengeRindu dalam 1 hari.

Ramai MANUSIA YANG TAMAK telah masuk ke dalam umpan mereka dengan secara tidak langsung tanpa disedari si mangsa telah ditipu sedikit demi sedikit . Modus mereka sangat terancang , pengunaan gambar milik individu yang lain yang cantik serta kacak bergaya demi memastikan "pancing" mereka mengena.

Bukan itu sahaja , modus berdasarkan "cinta" palsu dan meminta mangsa untuk membalas email dan langkah pertama "mereka" akan membalas email anda berserta gambar - gambar yang dipercayai palsu .

Gambar yang dipercayai palsu dengan posing "sexy" sexykerr... demi untuk memikat mangsa.


Apabila mangsa terjerat dengan helah pertama maka perhubungan akan terus dibina bagi mendapatkan kepercayaan , Nigerian Scam akan terus menghubungi mangsa samada melalui email atau skype ataupun ke talian mudah alih anda dan ini akan membuatkan "mangsa" berasa dihargai dan kepercayaan mangsa terhadap "mereka" akan bertambah "sayang".

Apabila sudah sampai satu masa , Nigerian Scam akan memulakan lakonannya iaitu berlaku "kesulitan" samada di bidang Perniagaan ( yang semestinya perniagaan yang tidak wujub) dan meminta "mangsa" untuk membantu mengeluarkan wang untuk bantuannya dan akan dijanjikan pulangan 10 kali ganda dari amout biasa.

Atas sebab hubungan persahabatan yang lama maka "mangsa" tidak berasa ragu - ragu dan akan terus memasukkan sejumlah wang dan ini akan berlaku pada masa-masa tertentu dan tidak kerap.


Lihat Contoh Isi Kandungan Email daripada Nigeria Scammers



Bonus:
1:All in 1 Home Player (3gp,flv,mkv,and more) MKV+HomeCinema+Coreaac.rar - 14.2 MB
2:Youtube Downloader + Player : Youtube Downloade + Player.rar - 19.1 MB
Subscribe untuk mendapatkan pelbagai aplikasi penting dan 167 flash game Percuma.
Siapakah Mr J? untuk mengenali beliau dengan lebih dekat lagi sila rujuk di "Testimoni" .
Bookmark and Share
0 comments:

Post a Comment

Feature Video :Discover Sarawak
  • Jadi Sebahagian daripada Kami dengan berkongsikan Isu Semasa, Kisah Seram atau apa sahaja ke admin@pengerindu.com
  • Langgan dan dapatkan Percuma "Ebook Kelas Belajar Forex"Sekarang:

    Masukkan Emel anda dibawah:

    Blogger Logo 1

    free subdomain
    Temubual Mr J & Radio F.Swk
    1: Temubual Pertama : Download - 4.1 MB
    Seen on TV
    1: Superimpose Gambar Nabil Cium-2010

    Link Exchange - Auto Backlink

      Click to Add our Banner for Exchange Link HERE

      Bloggers

      Backlink

      Free BacklinksPersonal Blogs Top Personal blogsMy Ping in TotalPing.comDisplay Pagerank Protected by Copyscape Originality Checker Creative Commons License Blogged.myBeliefs & Causes Blogs - Blog Catalog Blog Directory Fuyyoh Backlink, Free Backlink, Page RankFree Backlinks Free Auto Malaysia Backlinks Blog  DirectoryKedai Backlink,Backlink Percuma About IT

      Nuffnang